Menu

HALL OF SHAME

Ποδόσφαιρο: Ψωμιάδης, Γρανίτσας, Παππάς, Νοτιάς, Θανόπουλος, Αδαμίδης, Κασνακίδης, Δημητρέλος, Original, ΑΡΔ
Μπάσκετ: Φιλίππου, Γρανίτσας, Δρόσος, Καραμανλής, Original, ΑΡΔ - Βόλεϊ: Αλεξίου, Original, ΑΡΔ

Ερωτήματα ενόψει Γενικής Συνέλευσης και η ανάγκη επανάκτησης του Σωματείου


Ας αρχίσουμε από κάποια βασικά. Υπάρχουν εξάλλου ακόμα και ΑΕΚτζήδες 3ης και 4ης γενιάς που τα αγνοούν, φυσιολογικά οι πιθανότητες άγνοιας αυξάνονται για φίλους του ΟΣΦΠ. Η Αθλητική Ένωσις Κωνσταντινουπόλεως, εν συντομία με το αρκτικόλεξο ΑΕΚ, είναι ένα αθλητικό σωματείο, κατά την έννοια του άρθρου 1 του Ν. 2725/1999, ήτοι του ισχύοντα σήμερα νόμου που διέπει τον ερασιτεχνικό και επαγγελματικό αθλητισμό και παλαιότερα κατά την έννοια του άρθρου 13 παρ. 3 του Ν. 75/1975. Ιδρύθηκε πριν 102 χρόνια, στις 30 Μαΐου 1924 και αναγνωρίστηκε από το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών στις 20 Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους, δυνάμει της υπ’ αριθμόν 3844/1924 απόφασής του. Εδρεύει σήμερα στη Νέα Φιλαδέλφεια Αττικής, φέρει ΑΦΜ 0900001933, μετά την υποχρεωτική χορήγηση ΑΦΜ σε όλα τα νομικά και φυσικά πρόσωπα δυνάμει του άρθρου 31 Ν. 2515/1997, ενώ μετά την δημιουργία του Ηλεκτρονικού Μητρώου Αθλητικών Σωματείων της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, με το άρθρο 142 του Ν. 4714/2020, της αποδόθηκε, κατόπιν της εγγραφής της εκεί, ο μοναδικός κωδικός μητρώου ΙΕ27.
 
Κατά το χρόνο ίδρυσής της και με βάση το άρθρο 23 του καταστατικού της, η ΑΕΚ διέθετε τα εξής 4 τμήματα: Αθλητικόν (εννοείται ο στίβος), Ποδοσφαιρικόν, Κολυμβήσεως και Αγωνιστικών παιδιών. Το αντικείμενο του τελευταίου αυτού τμήματος εξειδικεύεται άμεσα στο ίδιο άρθρο: «ήτοι Βόλεϊ Μπολ, Μπάσκετ Μπολ, Μπέις Μπολ κ.τ.λ.». Τον Ιούλιο του 1979 η ΑΕΚ αποτέλεσε το ιδρυτικό αθλητικό σωματείο της ποδοσφαιρικής ανώνυμης εταιρίας (ΠΑΕ) που συστάθηκε κατ’ εφαρμογή των προβλεπόμενων στο άρθρο 1 του Ν. 879/1979, προκειμένου να συμμετάσχει και να την αντιπροσωπεύσει στο πρώτο επαγγελματικό πρωτάθλημα από καταβολής του ελληνικού ποδοσφαίρου, αυτό της Α’ κατηγορίας της σαιζόν 1979-80. Ομοίως, η ΑΕΚ αποτέλεσε το ιδρυτικό σωματείο του τμήματος αμειβομένων καλαθοσφαιριστών (ΤΑΚ) που ιδρύθηκε σύμφωνα με το Ν. 1958/1991 για να συμμετάσχει στο πρώτο επαγγελματικό πρωτάθλημα μπάσκετ, την Α1 κατηγορία του 1992-93 και μετατράπηκε σε καλαθοσφαιρική ανώνυμη εταιρία (ΚΑΕ) τον Δεκέμβριο του 1997. Κατόπιν λύσης και θέσης σε εκκαθάριση αμφότερων των παραπάνω εταιριών το 2014, η ίδια Αθλητική Ένωσις Κωνσταντινουπόλεως, εν συντομία με το αρκτικόλεξο ΑΕΚ, υπήρξε το ιδρυτικό σωματείο τόσο της ΠΑΕ που συστάθηκε τον Ιούλιο του 2014, όσο και της ΚΑΕ που συστάθηκε τον Αύγουστο του 2014, προκειμένου ο σύλλογος να επιστρέψει στις επαγγελματικές εθνικές κατηγορίες ποδοσφαίρου και καλαθοσφαίρισης αντίστοιχα.
 
Μετά τις απαραίτητες συστάσεις, ας εστιάσουμε στον παρόντα χρόνο. Σήμερα, τον Ιούνιο του 2026, με βάση το Ηλεκτρονικό Μητρώο Αθλητικών Σωματείων της ΓΓΑ, η ΑΕΚ διαθέτει τα εξής 22 τμήματα, κατ’ αλφαβητική σειρά: αεροβική γυμναστική, γυμναστική για όλους, επιτραπέζια αντισφαίριση, ζατρίκιο σκάκι, καλαθοσφαίριση, καλλιτεχνική κολύμβηση, κικ μπόξινγκ, κλασικό αθλητισμό, κολύμβηση, μοντέρνο πένταθλο, ξιφασκία, πετοσφαίριση, ποδηλασία, ποδόσφαιρο, ποδόσφαιρο σάλας, πυγμαχία, ράγκμπι, ράγκμπι λιγκ, σκοποβολή, τέκμπολ, υδατοσφαίριση και χειροσφαίριση. Κατά το κλείσιμο της αγωνιστικής περιόδου 2024-2025, τον Ιούνιο ειδικότερα του 2025, σύμφωνα με το ίδιο Μητρώο πάντα (υπενθυμίζεται: το μοναδικό επίσημο κρατικό μητρώο αθλητικών σωματείων), η ΑΕΚ διέθετε και πάλι 22 τμήματα, όχι ωστόσο τα ίδια. Αντί της σκοποβολής, του «τέκμπολ»(;) και του ράγκμπι (σημ: είναι διαφορετικό από το ράγκμπι λιγκ) που μάλλον ιδρύθηκαν τη φετινή σαιζόν(;), υπήρχαν οι καταδύσεις, η καλαθοσφαίριση με αμαξίδιο και το «τσιρλίντινγκ»(!).


Με βάση το άρθρο 4 του σήμερα ισχύοντος καταστατικού της ΑΕΚ: «Το Σωματείο δύναται να ιδρύει και άλλα τμήματα μετά από απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου και έγκριση της Γενικής Συνέλευσης». Θυμίζω ότι, πριν δύο δεκαετίες, για να δημιουργηθούν το τμήμα Χειροσφαίρισης (Χάντμπολ) και το τμήμα του Σκάκι συγκλήθηκε Έκτακτη Γενική Συνέλευση του Σωματείου στις 12 Ιουλίου 2005 στον Κένταυρο, στο Άλσος της Νέας Φιλαδέλφειας, όπου η ίδρυση των νέων τμημάτων τέθηκε σε ψηφοφορία των μελών του Σωματείου και εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία.
 
● Με βάση ποιες αποφάσεις Δ.Σ., με ημερομηνία και αριθμό πρωτοκόλλου και με την έγκριση ποιων Γ.Σ., σε ποιες ημερομηνίες, έφτασε σήμερα το Σωματείο να διαθέτει δύο δεκάδες τμήματα σε κάθε πιθανό και απίθανο άθλημα ή «άθλημα»; Με βάση ποιες εγκεκριμένες από Γ.Σ. αποφάσεις Δ.Σ. ανοιγοκλείνουν τμήματα κάθε σαιζόν; Ποιοι, πότε και πώς αποφάσισαν π.χ. την ίδρυση τμήματος «τσιρλίντιγκ», την διάλυση της καλαθοσφαίρισης με αμαξίδιο, την ίδρυση τμήματος «τέκμπολ»; Μπορεί οποιοσδήποτε έχει ένα χόμπι, δυνάμενο να τυποποιηθεί ως άθλημα, π.χ., σνούκερ, σκουός, πάντελ, σέρφινγκ, να αιτηθεί και να πετύχει να το εξασκήσει υπό την αιγίδα του Σωματείου ΑΕΚ;
 
● Ποιο είναι το κόστος συντήρησης όλων αυτών των τμημάτων; Πώς χρηματοδοτούνται όλα αυτά τα τμήματα; Τι προϋπολογισμό έχουν; Υπάρχει κεντρική διαχείριση; Αν οι άνθρωποι που ασχολούνται με το αντικείμενο έκαστου τμήματος μια μέρα απλώς τα παρατήσουν, τι υποχρεώσεις αφήνουν πίσω τους και ποιον βαραίνουν αυτές;
 
● Σε τι αποσκοπεί η λειτουργία όλων αυτών των τμημάτων; Ποιο είναι το συμφέρον του Σωματείου ΑΕΚ να διατηρεί τμήματα σε μη ομαδικά επιπέδου Ολυμπιακών Αγώνων αθλήματα, σε ατομικά αγωνίσματα που το Σωματείο δεν είχε ποτέ παράδοση, σε αντικείμενα που δεν ενδιαφέρουν την τεράστια πλατιά μάζα των οπαδών του; Αυξάνει έτσι την δημοφιλία του και τους οπαδούς του; Προσελκύει νέα μέλη και αυξάνει, εξαιτίας των συνδρομών τους, τα έσοδά του; Κρίνεται ότι αν ακολουθείται τέτοια πολιτική πολλαπλασιασμού τμημάτων επιτυγχάνεται προσαύξηση των επιχορηγήσεων από το κράτος;
 
Με βάση το άρθρο 8 παρ. 3α της Κ.Υ.Α. ΓΓΑ/2150/27-1-2026 δημοσιευμένης στο ΦΕΚ Β’ 527/3-2-2026, για τον υπολογισμό του ποσού που θα λάβει ως επιχορήγηση έκαστο ερασιτεχνικό αθλητικό σωματείο, λαμβάνονται υπόψιν ως κριτήρια, μεταξύ άλλων, ο αριθμός των αθλημάτων που καλλιεργεί το αθλητικό σωματείο και για τα οποία έχει λάβει ειδική αθλητική αναγνώριση από την ΓΓΑ, ο αριθμός των προπονητών που απασχολεί, όπως αυτός είναι δηλωμένος στο Ηλεκτρονικό Μητρώο που τηρείται στην ΓΓΑ και ο αριθμός των αθλητών που είναι εγγεγραμμένοι στο Σωματείο.
 
Σύμφωνα με το από 26/3/2026 Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, το Σωματείο του οποίου είμαστε οπαδοί, η Αθλητική Ένωσις Κωνσταντινουπόλεως, επιχορηγήθηκε για το 2026 με 461,885 €, από τα οποία παρακρατήθηκαν 44.977 € για οφειλές του Σωματείου προς Εθνικά Αθλητικά Κέντρα, ήτοι εισέπραξε καθαρό ποσό 416.908 €, αναλυόμενο ειδικότερα σε: 51.606 € για το τμήμα ποδοσφαίρου γυναικών, 11.289 € για το τμήμα ποδοσφαίρου σάλας ανδρών, 3.763 € για το τμήμα ποδοσφαίρου σάλας γυναικών, 67.733 € για το τμήμα βόλεϊ γυναικών, 16.933 € για το τμήμα πόλο γυναικών, 71.496 € για το τμήμα χάντμπολ ανδρών, 48.918 € για το τμήμα χάντμπολ γυναικών, 148.136 € για συμμετοχές των τμημάτων σε ευρωπαϊκές διοργανώσεις και 42.012 € ως μοριοδότηση εν συνόλω για τα 22 αναγνωρισμένα από την ΓΓΑ τμήματά του, τους/τις 27 προπονητές/ήτριες του και τους/τις 1.732 αθλητές/ήτριες του.
 
● Τι μέρος από αυτά τα 42.012 € προήλθε χάρη στην ύπαρξη των λοιπών, πλην των προαναφερθέντων ομαδικών αθλημάτων τμημάτων; Αν το Σωματείο δεν διέθετε άλλα τμήματα πέραν των ομαδικών αθλημάτων, του κλασικού στίβου και 3-4 ακόμα ατομικών σπορ στα οποία το Σωματείο τυχαίνει να έχει παράδοση δεκαετιών (π.χ. ποδηλασία, πυγμαχία, ξιφασκία), πόσο μικρότερη θα απέβαινε η συνολική κρατική επιχορήγηση;
 
● Γενικά και αμιγώς πληροφοριακά, πώς αξιοποιούνται οι επιχορηγήσεις; Καλύπτουν έξοδα των τμημάτων του Σωματείου; Διοχετεύονται σε οφειλές; Κρίνονται επαρκείς;
 
Στις 14 Ιουνίου 2025, με νον-πέιπερ που κυκλοφόρησε στα κιτρινόμαυρα ΜΜΕ, ο ενωσίτικος κόσμος ενημερώθηκε πως μόλις είχε ολοκληρωθεί μια επιτυχημένη σαιζόν για το Σωματείο (παρά τους υποβιβασμούς των δύο τμημάτων πόλο, την απώλεια του τρεμπλ στο χάντμπολ κ.α.), ενώ παράλληλα του γνωστοποιήθηκε μια λίστα κερδισμένων τίτλων ως απόδειξη της εν λόγω επιτυχίας. Στη λίστα αυτή συγκαταλεγόταν μεταξύ άλλων «Πρωτάθλημα Bowling». Όπως είχε αυθημερόν επισημανθεί στο προφίλ του παρόντος ιστολογίου στο facebook, το Σωματείο που υποστηρίζουμε, αυτό με την επωνυμία «Αθλητική Ένωσις Κωνσταντινουπόλεως», τμήμα Bowling δεν διέθετε εν έτει 2025 και δεν διαθέτει ούτε σήμερα. Από την επισκόπηση του Ηλεκτρονικού Μητρώου Αθλητικών Σωματείων της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού προκύπτει ότι υφίσταται κάποιο άλλο σωματείο με την επωνυμία «AEK ΜΠΟΟΥΛΙΝΓΚ», το οποίο φυσικά και φέρει διακριτή, δική του, ειδική αθλητική αναγνώριση, με κωδικό ΞΒ33. Το εν λόγω σωματείο διαθέτει μόνο ένα τμήμα, δραστηριοποιούμενο στο άθλημα του μπόουλινγκ, ενώ με βάση την ιστοσελίδα του, εδρεύει στην Γλυφάδα.
 
● Πώς είναι δυνατόν το Σωματείο ΑΕΚ να παρουσιάζει σαν δικό του τμήμα ένα άλλο σωματείο; Ένα διαφορετικό, αυθύπαρκτο νομικό πρόσωπο, με δική του ειδική αθλητική αναγνώριση, δικό του ΑΦΜ, δική του έδρα. Πώς είναι δυνατόν να εγγράφει τους τίτλους ενός ξένου σωματείου σαν δικούς του τίτλους και να καλεί τους οπαδούς του να πανηγυρίσει αυτούς τους ξένους τίτλους ενός ξένου σωματείου;
 
● Ας δεχτούμε ότι οι άνθρωποι που απαρτίζουν το σωματείο με την επωνυμία «AEK ΜΠΟΟΥΛΙΝΓΚ» είναι ΑΕΚτζήδες. Έστω ότι κάποιοι άλλοι ΑΕΚτζήδες που αγαπούν το ψάρεμα συνενώνονται και συστήνουν σωματείο με την επωνυμία «ΑΕΚ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΛΙΕΙΑ» (υπάρχει τέτοιο άθλημα αναγνωρισμένο από την ΓΓΑ). Θα το παρουσιάσει η Αθλητική Ένωσις Κωνσταντινουπόλεως ως δικό της τμήμα και θα πανηγυρίζει τυχόν πρωτιές του σωματείου αυτού στο ψαροντούφεκο ως τίτλους της;


Στις 21 Αυγούστου 2025 απέτυχε η πρώτη προσπάθεια ενός ιερόσυλου σχεδίου να εμφανιστεί στις ανώτερες εθνικές κατηγορίες του ελληνικού βόλεϊ μια ομάδα που εξωτερικά θα έδινε την εντύπωση ότι πρόκειται για το τμήμα βόλεϊ ανδρών της Αθλητικής Ενώσεως Κωνσταντινουπόλεως, ενώ στην πραγματικότητα θα ήταν ένα άλλο, ξένο σωματείο που θα παρίστανε την ΑΕΚ. Τι συνέβη; Ο χρόνος πρέπει να γυρίσει λίγο πίσω ακόμα, το Σεπτέμβριο του 2024. Με βάση ρεπορτάζ ιστοσελίδων που ασχολούνται αποκλειστικά με την πετοσφαιρική ειδησεογραφία, με πρωτοβουλία ανθρώπων (ποιων;) της Αθλητικής Ενώσεως Κωνσταντινουπόλεως ιδρύθηκε ένα σωματείο με έδρα το Μενίδι και επωνυμία «ΑΕΚ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΟΜΑΔΙΚΩΝ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ, ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ, ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ, ΔΥΝΑΜΙΚΩΝ, ΜΑΧΗΤΙΚΩΝ, ΕΥΓΕΝΩΝ, ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ, ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΜΠΑΛΑ». Το κατασκεύασμα αυτό συμμετείχε στην Β’ Εθνική της σαιζόν 2024-2025, ήτοι στην 4η τη τάξει κατηγορία του ελληνικού βόλεϊ (VolleyLeague - PreLeague - Α2 - Β) και στο τέλος της περιόδου κέρδισε την άνοδο στην Α2. Ωστόσο δεν έλαβε ποτέ άδεια συμμετοχής εκεί για τη σαιζόν 2025-2026.
 
Ακολουθώντας τα ρεπορτάζ από τις ίδιες πηγές, συνάγεται ότι η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού δεν έδωσε στο αχαρναϊκό σωματείο ειδική αθλητική αναγνώριση για λειτουργία τμήματος βόλεϊ ανδρών, εξαιτίας πλημμελειών στο καταστατικό του. Από την επισκόπηση του Ηλεκτρονικού Μητρώου Αθλητικών Σωματείων, προκύπτει ότι το παραπάνω σωματείο, με κωδικό ΧΔ80, διέθετε εν έτει 2025 μόνο ένα αναγνωρισμένο τμήμα, στο άθλημα του ταεκβοντό. Ουδέν άλλο τμήμα. Κατά το χρόνο έκδοσης της ειδικής προκήρυξης του νέου πρωταθλήματος της Α2 βόλεϊ ανδρών από την ΕΟΠΕ, στις 20 Αυγούστου 2025, η όποια εκκρεμότητα με το καταστατικό δεν είχε ακόμα επιλυθεί, αθλητική αναγνώριση από την ΓΓΑ δεν υπήρχε και το αχαρναϊκό σωματείο με το όνομα-σιδηρόδρομος αποκλείστηκε από την συμμετοχή στην Α2. Αρχές Σεπτεμβρίου απορρίφθηκε και σχετική προσφυγή του κατά της απόρριψης της αίτησης συμμετοχής του στην κατηγορία.
 
Μπορεί κανείς να εικάσει ότι το προπεριγραφόμενο εξάμβλωμα θα επιχειρούταν μελλοντικά, ευρισκόμενο σε ανώτερη εθνική κατηγορία, να συγχωνευτεί με απορρόφηση από την Αθλητική Ένωση Κωνσταντινουπόλεως, κατ’ άρθρο 8 παρ. 1 Ν/ 2725/1999. Πέρα από το ηθικό σκέλος, είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν καθαρά νομικά θα μπορούσε να ευοδωθεί μια τέτοια κίνηση, καθώς οι οφειλές του Σωματείου ΑΕΚ σε πρώην πετοσφαιριστές του θα παρέμεναν. Μια άλλη εικασία είναι ότι το αχαρναϊκό σωματείο θα διατηρούσε την αυθυπαρξία του μέχρι ακόμα και σε μια υποθετική μελλοντική άνοδο στην VolleyLeague και οι Ενωσίτες θα καλούμασταν μέσω νον-πέιπερ να το υποστηρίζουμε σαν να ήταν τμήμα με μητρικό σωματείο την Αθλητική Ένωση Κωνσταντινουπόλεως, ενόσω το πραγματικό τμήμα βόλεϊ ανδρών, κάτοχος ενός Λιγκ Καπ Ελλάδας (2014) και ημιφιναλίστ του Κυπέλλου Κυπελλούχου Ευρώπης (2000) θα είχε πάψει να υπάρχει από το 2024, στην επέτειο των πρώτων 100 χρόνων του συλλόγου.
 
Σε κάθε περίπτωση αναφορικά με το παραπάνω ιερόσυλο σχέδιο, «καλά πήγε αυτό», τόσο μεταφορικά-σαρκαστικά, όσο και κυριολεκτικά-διόλου σκωπτικά για την Αθλητική Ένωση Κωνσταντινουπόλεως, καθώς στο προσκήνιο επανήλθε το αυθεντικό τμήμα βόλεϊ ανδρών του Σωματείου. Η «ΑΕΚ της καρδιάς» που θα έπρεπε να αγωνιστεί στην PreLeague, ήτοι την 2η τη τάξει κατηγορία του ελληνικού βόλεϊ και έμεινε ανενεργή τη σαιζόν 2024-2025 για χάρη του εκτρώματος, κατέβηκε τη σαιζόν 2025-2026 στην Α2 και, μολονότι παίζοντας με τιμωρία αφαίρεσης 9 βαθμών από τον βαθμολογικό πίνακα (λόγω της μη συμμετοχής στις λίγκες την προηγούμενη σαιζόν), διεκδίκησε μέχρι και άνοδο.
 
● Από τα συμφραζόμενα προκύπτει ότι τη νέα αγωνιστική περίοδο, αυτήν του 2026-2027, στην Α2 θα συνεχίσει να συμμετέχει κανονικά το τμήμα βόλεϊ ανδρών του Σωματείου που υποστηρίζουμε, της Αθλητικής Ενώσεως Κωνσταντινουπόλεως. Σωστά;
 
● Εάν ναι, ποια η κατάσταση σήμερα των οφειλών του Σωματείου ΑΕΚ προς πρώην πετοσφαιριστές του και όχι προφορικά και γενικόλογα, αλλά εγγράφως; Τι χρειάζεται για να μην αποσυρθεί για 3η φορά η ομάδα από την ανώτερη εθνική κατηγορία λόγω αδυναμίας εξόφλησης οφειλών;
 
Υπενθυμίζεται ότι το τμήμα βόλεϊ ανδρών του Σωματείου ΑΕΚ έως τη σαιζόν 2018-2019 αγωνιζόταν στην VolleyLeague (1η κατηγορία) και δεν υποβιβάστηκε αγωνιστικά. Τουναντίον, παρέμεινε σχετικά εύκολα στην κατηγορία, τερματίζοντας στην 8η θέση. Θα συμμετείχε κανονικά στην κορυφαία κατηγορία και την επόμενη σαιζόν, 2019-2020, αλλά η συμμετοχή αποσύρθηκε από την Διοίκηση του Σωματείου, την ίδια που διοικεί μέχρι σήμερα. Παρόλο που βρέθηκε εξαιτίας της επιλογής της Διοίκησης στην PreLeague (2η κατηγορία), όχι απλά δεν επανήλθε στην VolleyLeague, όταν κέρδισε αγωνιστικά την επάνοδό του σε αυτήν τη σαιζόν 2022-2023, αλλά αντιθέτως βρέθηκε τη σαιζόν 2023-2024 στην Α2 (3η κατηγορία), εξαιτίας και πάλι της επιλογής της Διοίκησης να αποσύρει την συμμετοχή στην 1η κατηγορία.
 
● Εφόσον το σχέδιο με το αχαρναϊκό σωματείο και τις 21 λέξεις στην επωνυμία δεν απέδωσε πέρσι και υποτίθεται η σύστασή του έγινε για αυτόν τον έναν λόγο και μόνο, γιατί τότε το σωματείο αυτό διατηρείται ενεργό; Θα επιχειρηθεί εκ νέου προσπάθεια του χρόνου; Φέτος, στο Ηλεκτρονικό Μητρώο φαίνεται να έχει λάβει αναγνώριση και τμήμα πετοσφαίρισης, πέρα από ταεκβοντό.
 
● Περί ταεκβοντό ο λόγος, στον επίσημο ιστότοπο του Σωματείου Αθλητική Ένωσις Κωνσταντινουπόλεως εμφανίζεται τμήμα ταεκβοντό, ενώ, όπως προαναφέρθηκε, στο Ηλεκτρονικό Μητρώο τέτοιο τμήμα δεν συγκαταλέγεται στα 22 που αναγνωρίζονται ως ανήκοντα στο Σωματείο ΑΕΚ. Άρα περί ποιου ταεκβοντό πρόκειται; Καλλιεργεί το Σωματείο ΑΕΚ ταεκβοντό αλλά δεν έχει αναγνωριστεί ακόμα από την ΓΓΑ; Αναφέρεται το Σωματείο ΑΕΚ σε τμήμα ξένου σωματείου, του αχαρναϊκού εν προκειμένω σωματείου με κωδικό ΓΓΑ  ΧΔ80, σαν δικό της τμήμα, όπως με το σωματείο εδρεύον στη Γλυφάδα με κωδικό ΓΓΑ ΞΒ33 και επωνυμία «ΑΕΚ ΜΠΟΟΥΛΙΝΓΚ»; Τι ισχύει;
 
● Το ερώτημα για την τύχη του σωματείου με τις 21 λέξεις και έδρα το Μενίδι ας επανέλθει ακόμα μια φορά. Εφόσον με πρωτοβουλία ανθρώπων του Σωματείου ΑΕΚ δημιουργήθηκε –πάντα με βάση ρεπορτάζ ιστοσελίδων που ασχολούνται με το βόλεϊ– γιατί το Σωματείο ΑΕΚ δεν παίρνει άλλη μια πρωτοβουλία, την πρωτοβουλία αυτήν τη φορά να το διαλύσει; Παραμένει σε εφεδρεία; Αν ναι, για να χρησιμοποιηθεί πού και πώς;
 
Στις 15 Μαΐου 2026 κυκλοφόρησε σε αθλητικές ιστοσελίδες η είδηση ότι η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού ανακάλεσε την ειδική αθλητική αναγνώριση του Σωματείου ΑΕΚ, ολοσχερώς, για όλα του τα τμήματα. Οι πρώτες αντιδράσεις των κιτρινόμαυρων «κυβερνητικών» τρολ (ανάλογου φυράματος με Λουέλες, Λεξοτανίλ, Ζούκοφ και λοιπά τρολ της Υπόγας) ήταν πως επρόκειτο για προπαγάνδα «εχθρών», στο καθιερωμένο, δε, νον-πέιπερ που κυκλοφόρησε αυθημερόν στις ιστοσελίδες των κιτρινόμαυρων Αθλητικών Ρεπόρτερ Δημοσιογράφων, εφεξής για λόγους συντομίας ΑΡΔ, γινόταν λόγος περί «τυπικού θέματος», για «κακόβουλη και εντελώς ανυπόστατη καταγγελία εχθρών της ΑΕΚ»(;), η οποία αντιμετωπιζόταν από τους ιθύνοντες του Σωματείου με γέλιο. «Γελάνε με τον πανικό τους» η ακριβής φράση του νον-πέιπερ. Η πραγματικότητα, βέβαια, ήταν κάπως διαφορετική.
 
Από το 2010 που εγκαινιάστηκε η πλατφόρμα «Διαύγεια» και κάθε απόφαση οργάνων της Δημόσιας Διοίκησης υποχρεωτικά αναρτάται εκεί, εύκολα θα μπορούσε να διαπιστώσει κανείς εκείνο το μαγιάτικο πρωινό αν επρόκειτο για προπαγάνδα και μυθεύματα εχθρών και «εχθρών» ή αν υπήρχε όντως πρόβλημα. Η απόφαση ανάκλησης της ειδικής αθλητικής αναγνώρισης του Σωματείου ΑΕΚ ήταν όντως δημοσιευμένη στην Διαύγεια, με Αριθμό Διαδικτυακής Ανάρτησης (ΑΔΑ) 9ΖΑΛ46ΝΚΠΔ-ΙΡΤ. Και σίγουρα δεν επρόκειτο για ζήτημα που θα έπρεπε να αντιμετωπιστεί «με γέλια». Τι σημαίνει για ένα αθλητικό σωματείο η απώλεια της αθλητικής ειδικής αναγνώρισης; Δεν μπορεί να συμμετάσχει σε επίσημες αθλητικές διοργανώσεις. Δεν μπορεί να χρησιμοποιεί αθλητικές εγκαταστάσεις. Δεν δικαιούται, ασφαλώς, κρατικές επιχορηγήσεις. Ουσιαστικά παύει να υφίσταται ως αθλητικό σωματείο κατά την έννοια του Αθλητικού Νόμου και εξακολουθεί να λειτουργεί ως ένα κοινό σωματείο του Αστικού Κώδικα.
 
Χάρη στην πρόβλεψη της υπ’ αριθμόν πρωτοκόλλου οικ.ΓΓΑ352686/25-8-2023 Εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, τα διάφορα τμήματα του Σωματείου ΑΕΚ που συμμετείχαν σε εν εξελίξει επίσημες διοργανώσεις κατά το χρόνο της απώλειας της ειδικής αθλητικής αναγνώρισης ολοκλήρωσαν ομαλά τις υποχρεώσεις τους. Ενόψει της νέας σαιζόν όμως, όσο κυλούσε ο χρόνος, το Σωματείο παρέμενε ανενεργό. Εντέλει, μετά από 20 ημέρες, στις 5 Ιουνίου 2026 και κατόπιν ενεργειών της Διοίκησης του Σωματείου (σύμφωνα με τα ρεπορτάζ επανακατάθεσης αίτησης για αθλητική αναγνώριση, αντί προσφυγής κατά της απόφασης ανάκλησης), η ΑΕΚ επανήλθε στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Αθλητικών Σωματείων της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού με τον ίδιο μοναδικό κωδικό μητρώου, ήτοι τον ΙΕ27, κατόπιν έκδοσης πέντε αποφάσεων χορήγησης ειδικής αθλητικής αναγνώρισης στα διάφορα τμήματά του που αναρτήθηκαν στην Διαύγεια.
 
● Για ποιο λόγο κινδύνευσε κατά τέτοιο τρόπο, έστω για 3 εβδομάδες, ένα αθλητικό σωματείο με 102 χρόνια αδιάκοπης λειτουργίας;
 
Στο σώμα της προαναφερόμενης από 15/5/2026 απόφασης, ως αιτιολογία αναφέρεται η παράβαση του άρθρου 7 παρ. 5 εδ. α' του Ν. 2725/1999, δηλαδή του ισχύοντος Αθλητικού Νόμου: «Απαγορεύεται η συστέγαση αθλητικού σωματείου και εμπορικής επιχείρησης, πλην των επιχειρήσεων εστίασης και αναψυχής, όπως κυλικεία, αναψυκτήρια, που λειτουργούν εντός αθλητικών εγκαταστάσεων». Η δε ανάκληση έγινε κατ’ εφαρμογή του άρθρου 8 παρ. 3 του ίδιου νόμου: «Η απόφαση της ειδικής αθλητικής αναγνώρισης ανακαλείται, αν διαπιστωθεί ότι το σωματείο συστεγάζεται με εμπορική επιχείρηση, με την επιφύλαξη της παρ. 5 του άρθρου 7, ή υποκρύπτεται άσκηση εμπορικής δραστηριότητας από τη λειτουργία του σωματείου ή το σωματείο δεν επιδεικνύει την αθλητική δραστηριότητα που προβλέπεται από το καταστατικό της αθλητικής ένωσης ή της ομοσπονδίας της οποίας είναι μέλος ή παραβεί τα οριζόμενα στην παρ. 6 του άρθρου 7 ή δεν απασχολεί προπονητή κατά τις διατάξεις του παρόντος ή στις λοιπές προβλεπόμενες από τον παρόντα νόμο περιπτώσεις».
 
Για το ζήτημα της φερόμενης συστέγασης του Σωματείου με την αναφερόμενη, αλλά όχι κατονομασθείσα, στην από 15/5/2026 απόφαση ανάκλησης εμπορική επιχείρηση έχουμε διαβάσει και ακούσει πολλά. Κρίνοντας από τα συμφραζόμενα των πενιχρών ρεπορτάζ μπορούμε να εικάσουμε ότι η επίμαχη εμπορική επιχείρηση περί ης ο λόγος είναι η εταιρία περιορισμένης ευθύνης με την επωνυμία «ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΕΝΩΣΙΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ - ΑΕΚ ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ε.Π.Ε.», με αριθμό Γ.Ε.ΜΗ. 155011801000, ΑΦΜ 801355695, βασικό ΚΑΔ 47630100 Υπηρεσίες Λιανικής Πώλησης Αθλητικού Εξοπλισμού και ημερομηνία ίδρυσης 3/6/2020. Με βάση τα στοιχεία δημοσιότητας στο Γ.Ε.ΜΗ. ο μοναδικός εταίρος-διαχειριστής της είναι η εταιρία με την επωνυμία «CONITOR HOLDINGS LTD», εδρεύουσα στη Λευκωσία Κύπρου, καταχωρηθείσα στο αντίστοιχο κυπριακό εμπορικό μητρώο στις 31/12/2019. Η επίμαχη εταιρία με βάση ρεπορτάζ του ΑΕΚLIVE φέρεται να διατηρεί υποκατάστημα στην ίδια διεύθυνση με την έδρα του Σωματείου ΑΕΚ, ήτοι επί της οδού Φωκών 9 στη Νέα Φιλαδέλφεια, όχι πάντως στον ίδιο φυσικό χώρο, σύμφωνα με την Διοίκηση, γι’ αυτό άλλωστε θεωρήθηκε εσφαλμένη η ανάκληση της ειδικής αθλητικής αναγνώρισης και επανήλθε αυτή σχετικά σύντομα.
 
Στις 18 Ιουνίου 2026, σε συνέντευξη τύπου που οργάνωσε ο Πρόεδρος του Σωματείου, αναφερόμενος στο ζήτημα είπε επί λέξει: «Εγώ θεώρησα καλό επειδή το Σωματείο δεν επιτρέπεται να κάνει πωλήσεις, όπως δεν επιτρέπεται να ασκεί εμπορική δραστηριότητα τέτοιου είδους ούτε η ΠΑΕ, ούτε η ΚΑΕ, ούτε το ΤΑΠ, να κάνουμε μία εταιρία η οποία θα έχει ένα e-shop, για να μπορούν κάποιοι να αγοράζουν κάποια πράγματα σαν Ερασιτεχνική ΑΕΚ και να έχει ένα έσοδο το Σωματείο. Αυτό έγινε, τίποτε άλλο». Η αποδοχή της θέσης και των εξηγήσεων της Διοίκησης περί του ζητήματος ως της μόνης αλήθειας ουδόλως την απαλλάσσει από την κριτική.
 
● Ειπώθηκαν οι φράσεις «εγώ θεώρησα καλό» (α’ ενικό πρόσωπο) και «να κάνουμε μια εταιρία» (α’ πληθυντικό πρόσωπο). Με βάση ποια απόφαση Δ.Σ., με ημερομηνία και αριθμό πρωτοκόλλου, με την έγκριση ποιας Γ.Σ., σε ποια ημερομηνία, επιλέχθηκε αυτή η στρατηγική; Κρίθηκε ασφαλής και συμφέρουσα για το Σωματείο και γιατί;
 
● Αν υιοθετήσουμε το αφήγημα των πανταχόθεν εχθρών που θέλησαν να βλάψουν την ΑΕΚ, τι ενέργειες έχουν γίνει πλέον για να διασφαλιστεί νομικά η ΑΕΚ, να μην κινδυνεύσει ξανά η αθλητική της αναγνώριση και άρα η ίδια της η ύπαρξη ως αθλητικό σωματείο;
 
● Με βάση τα λεγόμενα του Προέδρου η επίμαχη εταιρία έγινε για «να έχει ένα έσοδο το Σωματείο». Πόσο είναι αυτό το έσοδο; Πόσο κρίσιμο είναι για το Σωματείο; Ποια είναι γενικά η οικονομική κατάσταση του Σωματείου που να έχει ανάγκη αυτό το έσοδο; Ποια και πόσα είναι τα άλλα έσοδα του Σωματείου;
 
Σύμφωνα με τον Αθλητικό Νόμο οι ΠΑΕ και ΚΑΕ της χώρας πρέπει να προέρχονται από αναγνωρισμένα αθλητικά σωματεία. Τα ιδρυτικά των ΠΑΕ και ΚΑΕ αθλητικά σωματεία βάσει του άρθρου 71 παρ. 1 Ν. 2725/1999 κατέχουν το 10% του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου των αθλητικών ανωνύμων εταιριών. Οι μετοχές αυτές είναι προνομιούχες. Σε τι συνίσταται αυτό το προνόμιο; Κατ’ άρθρο 71 παρ. 3: «α) στην απόληψη προ των κοινών μετοχών του κατά το άρθρο 45 του κ.ν. 2190/1920 πρώτου μερίσματος και στην προνομιακή απόδοση του αναλογούντος στους κατόχους προνομιούχων μετοχών κεφαλαίου από το προϊόν της εκκαθάρισης εταιρικής περιουσίας και β) στην απόληψη από το ιδρυτικό αθλητικό σωματείο σταθερού ποσοστού δέκα τοις εκατό (10%) των καθαρών κατά χρήση εισπράξεων της εταιρείας από αγώνες. Ως καθαρές εισπράξεις νοούνται οι πραγματοποιούμενες στους κάθε φύσεως αγώνες της εταιρείας, όπως αυτές προκύπτουν από το οικείο φύλλο εκκαθάρισης και ύστερα από έλεγχο της διοργανώτριας. Αν τα διανεμόμενα κέρδη της εταιρείας σε ορισμένη εταιρική χρήση είναι τόσα, ώστε το συνολικώς καταβλητέο μέρισμα στο ιδρυτικό αθλητικό σωματείο να υπερβαίνει το προαναφερόμενο πάγιο μέρισμα, τότε το σωματείο έχει δικαίωμα στη διαφορά».
 
● Από το 2014 που διοικεί η νυν Διοίκηση αποδίδονται στο Σωματείο ΑΕΚ τα ποσοστά 10% των καθαρών εισπράξεων της ΠΑΕ ΑΕΚ και της ΚΑΕ ΑΕΚ από τα εισιτήρια των αγώνων τους, σωστά; Γιατί αν η απάντηση της Διοίκησης του Σωματείου είναι αρνητική, τότε παραβιάζεται ο Αθλητικός Νόμος. Δεν υπάρχει κάποια αρνητική απάντηση, άρα αποδίδονται.
 
Στην εποχή της Αγιά-Σοφιάς, οι πωλήσεις εισιτηρίων της ΠΑΕ, διαρκείας και απλών, έχουν σπάσει ρεκόρ. Το καλοκαίρι του 2022 διαρρεόταν η πληροφορία για 25.000 εισιτήρια διαρκείας, το καλοκαίρι του 2023 μετά το νταμπλ η ίδια η ΠΑΕ ανακοίνωσε επίσημα την πώληση 26.280 εισιτηρίων διαρκείας, τα επόμενα δύο καλοκαίρια, σύμφωνα με ρεπορτάζ η κυκλοφορία τους κυμάνθηκε μεταξύ 18.000 έως 20.000. Όλα αυτά με τιμές, σε θύρες πλην VIP, πάνω-κάτω από 300 € έως 900 €. Όσον αφορά την προσέλευση μόνο στους εντός έδρας αγώνες πρωταθλήματος, χωρίς να μπορούμε φυσικά να γνωρίζουμε κάθε φορά πόσα εισιτήρια διαρκείας θεωρούνταν και πόσα νέα απλά κόβονταν, ο μέσος όρος εισιτηρίων, με βάση τα επίσημα στοιχεία της Superleague, διαμορφώθηκε ως εξής: 27.525 το 2022-2023, 27.434 το 2023-2024, 23.943 το 2024-2025 και 26.665 το 2025-2026.
 
● Από όλη αυτήν την κοσμογονία δεν επωφελήθηκε το Σωματείο; Δεν αποκόμισε πρωτόγνωρα στον έναν αιώνα ύπαρξής του έσοδα, χάρη στο 10% του νόμου; Ήταν τόσα λίγα αυτά τα έσοδα;
 
Πέραν των, βάσει νόμου, εσόδων του Σωματείου από το 10% των καθαρών εισπράξεων από τα εισιτήρια της ΠΑΕ, τα τελευταία χρόνια καθιερώθηκε κατόπιν συνεργασίας ΠΑΕ και Σωματείου η λεγόμενη «Κάρτα Φίλου ΑΕΚ», η αγορά της οποίας ενίσχυε οικονομικά το Σωματείο και υπήρξε υποχρεωτική για την αγορά εισιτηρίων της ΠΑΕ, αρχικά όλων και πέρσι μόνο των διαρκείας. Τη σαιζόν 2023-2024 η «Κάρτα Φίλου» κόστιζε 10 € η απλή και 20 € η προνομιακή και ήταν απαραίτητη για την αγορά εισιτηρίου διαρκείας ή του πρώτου απλού εισιτηρίου μέσα στη σαιζόν. Την επόμενη αγωνιστική περίοδο, το 2024-2025, εκδόθηκε η «Κάρτα Φίλου Διαρκείας» η οποία κόστιζε 20 € και ήταν απαραίτητη για την αγορά εισιτηρίου διαρκείας και η «Κάρτα Φίλου Απλού Εισιτηρίου» που κόστιζε 16 € και ήταν απαραίτητη για την αγορά του πρώτου απλού εισιτηρίου μέσα στη σαιζόν. Πέρσι, την σαιζόν 2025-2026, η «Κάρτα Φίλου» αυξήθηκε στα 50 € και συνόδευε μόνο την αγορά των εισιτηρίων διαρκείας. Δεν ήταν υποχρεωτική για την αγορά απλού εισιτηρίου, εκεί ωστόσο ίσχυσε μια προσαύξηση στην τιμή της τάξης των 3 € προς ενίσχυση του Σωματείου.
 
● Συνδυάζοντας τις παραπάνω τιμές με τους προαναφερόμενους αριθμούς εισιτηρίων, πάλι δεν προκύπτουν έσοδα για το Σωματείο ασύγκριτα με ό,τι είχαμε ζήσει πριν το 2022;
 
● Έσοδα από το 10% των καθαρών εισπράξεων από εκατοντάδες χιλιάδες εισιτήρια των ΠΑΕ και ΚΑΕ, έσοδα από δεκάδες χιλιάδες «Κάρτες Φίλου», πόσα έσοδα απαιτούνται για να αποπληρωθούν παλαιότερες οφειλές του Σωματείου σε αθλητές, προπονητές και υπαλλήλους του που τις καταγγέλλουν δημόσια και επώνυμα (βλ. π.χ. δηλώσεις του θρυλικού πρώην προπονητή μας στο Χάντμπολ Γιάννη Αρβανίτη); Πόσα έσοδα απαιτούνται για να λειτουργεί το Σωματείο εύρυθμα χωρίς τις επαχθείς συνέπειες απαιτητών χρεών, για να παρατάσσει πρωταθληματικού επιπέδου τμήματα, για να αναπτύσσεται στον τομέα των υποδομών; Δεν υπονοείται τίποτα, εξήγηση ζητείται.
 
Υπενθυμίζεται ότι στα βασικά έσοδα ενός αθλητικού σωματείου ανήκουν οι συνδρομές των μελών του. Τούτο αποτυπώνεται φυσικά και στο ισχύον καταστατικό του Σωματείου ΑΕΚ, στο άρθρο 5 αυτού: «Πόροι του Σωματείου είναι: α) Οι Συνδρομές των μελών, β)…». Όλα αυτά τα χρόνια από το 2014 μέχρι σήμερα που το Σωματείο διοικεί η νυν Διοίκηση, η μακροβιότερη στα 102 χρόνια ιστορίας του, έχει δείξει έμπρακτα ότι δεν ενδιαφέρεται για την αύξηση των μελών του και κατά συνέπεια τον πολλαπλασιασμό της χρηματοδότησής του από αυτήν την κύρια πηγή. Ειδικά τα τελευταία χρόνια, μετά την ανέγερση της Αγιά-Σοφιάς, τα 2 πρωταθλήματα ποδοσφαίρου ανδρών σε 4 σαιζόν και την πρωτοφανή συσπείρωση του ενωσίτικου κοινού, αντί το Σωματείο να εκμεταλλευτεί την χρυσή ιστορική συγκυρία και να επιδιώξει την μαζική εγγραφή νέων μελών, αντί να επιδιώξει να αποκτήσει «γείωση» με τον κόσμο, να διευρύνει την βάση του, να κερδίσει επιπλέον σταθερούς χρηματοδότες, αποθαρρύνει με την στάση του κάθε τέτοια προοπτική.
 
Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, η μόνη ενημέρωση που παρέχει το Σωματείο στην επίσημη ιστοσελίδα του σε όποιον και όποια θέλει να γίνει μέλος του περιορίζεται στην φράση «Αν ενδιαφέρεστε να αποκτήσετε ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΕΛΟΥΣ ΑΕΚ, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας στο info@aek.gr». Καμία περαιτέρω πληροφορία. Στην παρ. 1 του άρθρου 6 του ισχύοντος καταστατικού του Σωματείου διαβάζουμε πως: «Μέλος του Σωματείου μπορεί να εγγραφεί όποιος έχει συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του με αίτησή του προς το Διοικητικό Συμβούλιο, συνοδευόμενη από πρόταση δύο (2) μελών του Σωματείου. Το Διοικητικό Συμβούλιο έχει την υποχρέωση να εγκρίνει την αίτηση εντός εξήντα (60) ημερών από την υποβολή της ή να εκδώσει αιτιολογημένη απόφαση για την απόρριψη της. Αν η προθεσμία παρέλθει άπρακτη τότε θεωρείται ότι η έγκριση έχει δοθεί. Κατά της απορριπτικής απόφασης ο ενδιαφερόμενος έχει δικαίωμα να ασκήσει αγωγή σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην εκάστοτε νομοθεσία».
 
● Ισχύει ότι η αίτηση για εγγραφή στο Σωματείο δεν μπορεί να κατατεθεί ηλεκτρονικά, παρά μόνο εντύπως και με φυσική παρουσία στο χώρο των γραφείων του Σωματείου στη Νέα Φιλαδέλφεια;
 
● Ισχύει ότι η καταβολή του ποσού εγγραφής στο Σωματείο και της συνδρομής μέλους δεν μπορεί να γίνει μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking), παρά μόνο με μετρητά και με φυσική παρουσία στο χώρο των γραφείων του Σωματείου στη Νέα Φιλαδέλφεια;
 
● Αν ισχύουν τα παραπάνω, όπως γράφεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τότε πώς ενθαρρύνεται ο κιτρινόμαυρος κόσμος, ειδικά αυτός που ζει εκτός Αθήνας, να γίνει μέλος της ΑΕΚ; Αποθαρρύνεται εξαρχής. Έστω και υπό αυτές τις δύσκολες συνθήκες, πρόσφατα κατατέθηκαν αιτήσεις 104 ατόμων για εγγραφή στο Σωματείο. Ποια η τύχη τους;
 
Όλα τα ερωτήματα που έχουν διατυπωθεί ανωτέρω, μπορούν να τεθούν προς τη Διοίκηση από όποια μέλη παρευρεθούν στην επικείμενη Γενική Συνέλευση της 29ης Ιουνίου. Ακόμα και από μέλη που κατάφεραν να εγγραφούν κατά το τελευταίο έτος και δεν έχουν ακόμα το δικαίωμα εκλέγειν και εκλέγεσθαι. Ο Νόμος δίνει δικαίωμα λόγου σε όλα τα μέλη του Σωματείου. Στο άρθρο 5 παρ. 2 εδ. α'-γ' του Ν. 2725/1999 προβλέπεται ότι: «Στη Γενική Συνέλευση του αθλητικού σωματείου έχουν δικαίωμα να παρίστανται και να συμμετέχουν όλα τα μέλη του. Δικαίωμα να ψηφίζουν και να εκλέγονται έχουν τα μέλη του σωματείου, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 2. Τα λοιπά μέλη έχουν μόνο το δικαίωμα να λαμβάνουν τον λόγο και να συμμετέχουν στη συζήτηση». Το καταστατικό της ΑΕΚ είναι εναρμονισμένο με αυτήν την πρόβλεψη του Νόμου, βλ. άρθρο 6 παρ. 1, εδ. ε’-στ’ αυτού: «Μετά πάροδο ενός έτους από την εγγραφή τα νέα μέλη αποκτούν δικαίωμα να εκλεγούν και εκλέγονται μετά όμως από υποβολή συντασσόμενου από το Διοικητικό Συμβούλιο πίνακα προς την Γενική Συνέλευση στον οποίο να εμφανίζονται τα μέλη που έχουν συμπληρώσει το ανωτέρω απαραίτητο χρονικό διάστημα από την εγγραφή τους. Κατά τα λοιπά συμμετέχουν κανονικά στις Γενικές Συνελεύσεις».
 
Σήμερα, κάθε άλλο παρά ποτέ μοιάζει επιτακτική μια πολιτική αλλαγή και μια αλλαγή πολιτικής στο Σωματείο του οποίου είμαστε οπαδοί, την Αθλητική Ένωση Κωνσταντινουπόλεως. Το Σωματείο πρέπει να επανακτηθεί από τον κόσμο του. Από την πλατιά λαϊκή μάζα που το ακολουθεί ήδη πιστά, όπου αγωνίζονται τα τμήματά του. Ο κόσμος αυτός πρέπει να έχει την ιδιότητα του μέλους, με όλες τις συναφείς υποχρεώσεις, πρώτη από όλες τη συνέπεια στην καταβολή της συνδρομής, στην σταθερή χρηματοδότηση του Σωματείου, αλλά και όλα τα δικαιώματα που αυτή η ιδιότητα συνεπάγεται: δικαίωμα λόγου, δικαίωμα ψήφου στις Γενικές Συνελεύσεις και δικαίωμα εκλέγειν και εκλέγεσθαι όταν πληρωθεί η σχετική χρονική προϋπόθεση, άσκηση ελέγχου στη Διοίκηση, ενεργή συμμετοχή και επιρροή στις αποφάσεις, στην πορεία, στην Ιστορία του Σωματείου.
 
Δεν θα είναι μια εύκολη υπόθεση η ανατροπή της κατάστασης και η επανάκτηση του Σωματείου. Ζούμε σε μια σάπια κοινωνία-«ζούγκλα» όπου το μεγαλύτερο κομμάτι του πληθυσμού αντιμετωπίζει πρόβλημα επιβίωσης, ενώ παράλληλα η συμμετοχή στα κοινά, από τις αρχαιρεσίες των τοπικών συνδικαλιστικών σωματείων μέχρι τις εθνικές εκλογές, η ίδια η ιδιότητα του πολίτη, έχει συκοφαντηθεί και απαξιωθεί. Σημαντική παράμετρος που επίσης πρέπει να λάβουμε υπόψη είναι και ο κίνδυνος να συνθλιβεί ένα φυσικό πρόσωπο όταν έρχεται αντιμέτωπο με επιχειρηματικά συμφέροντα, με τους μηχανισμούς που αυτά μπορούν να κινητοποιήσουν. Γίνεται αντιληπτό λοιπόν πόσο δύσκολο είναι να ρισκάρει κανείς, ειδικά για κάτι που καθημερινά έχει συνηθίσει να του λένε ότι είναι μάταιο. Η πρώτη από τις πολλές θυσίες τις οποίες πρέπει να υπομείνει όποιος και όποια αποδοθεί σε έναν αγώνα επανάκτησης του Σωματείου θα είναι η «δολοφονία χαρακτήρα» από τρολ και ΑΡΔ. Θα κατηγορηθεί για «εχθρός της ΑΕΚ», για «πράκτορας του γαύρου». Θα επιχειρηθεί επίσης η δημιουργία ενός ψευτοδιπόλου, στο οποίο υποτίθεται στην μία πλευρά θα βρίσκεται η ΠΑΕ και στην αντίθετη όποιοι και όποιες επιθυμούν αλλαγή Διοίκησης και διοίκησης του Σωματείου. Οι δεύτεροι θα στιγματιστούν ως «εχθροί» ειδικά της ποδοσφαιρικής ΑΕΚ που θα απεργάζονται τάχα την υπονόμευσή της και το κακό του διοικητικού ηγέτη της, μήπως έτσι αποθαρρυνθούν και εγκαταλείψουν την όποια προσπάθεια, αφού δεν θα θέλουν να έρθουν σε αντιπαράθεση με το ποδοσφαιρικό τμήμα, όπως θα προπαγανδίζουν τρολ και ΑΡΔ ότι δήθεν θα συμβαίνει.
 
Ακόμα μια άβολη παραδοχή αποτελεί το ότι η όποια ανατρεπτική κίνηση που θα αναγεννήσει το Σωματείο πρέπει να εκκινήσει από άτομα-συναθροίσεις-οργανώσεις, ας διαλέξει ο καθένας ό,τι ορολογία του ταιριάζει, με γεωγραφική εγγύτητα ως προς την έδρα του Σωματείου, ώστε να έχουν την δυνατότητα να τρέξουν τις εξελίξεις και όχι να τις ακολουθούν. Όπως είναι δομημένο το Σωματείο, η αρχή δεν μπορεί να γίνει ούτε από την επαρχία, ούτε από το εξωτερικό και φυσικά δεν μπορεί να γίνει από το ίντερνετ, τα fora, τα social media, τα blogs. Εκείνο που μπορεί να επιτευχθεί διαδικτυακά είναι να πέσει το λίπασμα, να ριζώσουν οι ιδέες, να υπάρξει συνειδητοποίηση για το τι πρέπει να γίνει. Εξάντληση κάθε νόμιμου περιθωρίου για εγγραφές νέων μελών από τον εν Αθήναις κόσμο της ΑΕΚ, πρόκληση εκλογών, εκλογική νίκη, αναθεώρηση καταστατικού, «άνοιγμα» του Σωματείου στην επαρχία με απόδοση κινήτρων προκειμένου να συμμετάσχει ο επαρχιακός κόσμος με την ιδιότητα του μέλους, δυνατότητα ηλεκτρονικής εγγραφής μέλους και καταβολής συνδρομής, διεξαγωγή εκλογών πέραν της φυσικής ψήφου και με χρήση του πληροφοριακού συστήματος «Ψηφιακή Κάλπη Ζευς» κατ’ άρθρο 45 παρ. 1 του Ν. 4778/2021 για απομακρυσμένη συμμετοχή των μελών. Μακρύς και δύσβατος ο δρόμος, αλλά μονόδρομος.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Οι 10 δημοφιλέστερες αναρτήσεις της εβδομάδας