Μετά το αφιέρωμα στα ΑΕΚτζήδικα
παρατσούκλια, ήρθε η ώρα να εξετάσουμε μια σειρά από λέξεις και φράσεις που,
είτε χρησιμοποιούμε συχνά στον γραπτό ή προφορικό μας λόγο ως οπαδοί της ΑΕΚ,
είτε ειπώθηκαν σε μια συγκεκριμένη στιγμή της Ιστορίας μας και απέκτησαν φήμη,
σημαδεύοντας την οπαδική μας κουλτούρα.
Α
|
ΕΚόμετρο: όργανο που εφευρέθηκε εντός του «οργανωμένου» οπαδικού
κινήματος της ΑΕΚ και υπολογίζει πόσο «γνήσιος» είναι ο κάθε ΑΕΚτζής. Ενεργοποιείται
από ερωτήσεις του τύπου «Έχεις πάει στην τάδε
έδρα;», «Έδωσες για την Ερασιτεχνική;», «Έχεις πάει γυναικείο βόλεϊ;».
Ενδεικτικά, κάποιος που έχει ταξιδέψει 10 φορές σε εκτός έδρας ματς θεωρείται
περισσότερο ΑΕΚτζής από έναν που έχει πάει σε 100 εντός. Αξίζει να σημειωθεί
ότι οι εμπνευστές του οργάνου απέφυγαν να το ονοματοδοτήσουν και έτσι η
πατρότητα του όρου μάλλον θα πρέπει να αναζητηθεί σε κάποιον από τους χιλιάδες
που αναγκάστηκαν να «απολογηθούν» για το μέγεθος της αγάπης τους για την ομάδα,
συνήθως με την αποστροφή «Βγάλατε τα ΑΕΚόμετρα πάλι;»
Α
|
ΕΚ ουίσκι και Iron Maiden δίσκοι:
Μότο της δεκαετίας του ’80 που κατάφερε να επιβιώσει μέχρι τις μέρες μας. Πανηγυρική
εξαγγελία πως ο Ενωσίτης οπαδός δεν είναι κάνας «φλώρος», αλλά «σκληρός» και
«ψαγμένος». Εναλλακτικές: «ΑΕΚ κρασί και AC/DC», «ΑΕΚ μπύρες και τη ζωή μας πήρες», «ΑΕΚ χαίτη αλητεία σκέτη».
Α
|
ΕΚ σημαίνει επίθεση: Τρεις λέξεις που σύμφωνα με τους ΑΕΚτζήδες περικλείουν
την αγωνιστική φιλοσοφία που πρέπει να εφαρμόζει ο σύλλογος. Η ΑΕΚ άλλωστε
ανέκαθεν διέθετε τους ικανότερους σκόρερ της χώρας και έπαιζε θεαματικό,
επιθετικό ποδόσφαιρο. Παραδόσεις τέτοιες πρέπει να τηρούνται αδιαπραγμάτευτα.
Α
|
ΕΚ σημαίνει προσφυγιά ξεριζωμένη: Σύνθημα που έγραψε στον τοίχο
ενός σπιτιού στη Νέα Ιωνία, ο Ενωσίτης γιατρός Δημήτρης Ζαχαριάδης και εξελίχθηκε
έκτοτε σε μια από τις πιο αγαπημένες και πολυχρησιμοποιημένες φράσεις των
κιτρινόμαυρων οπαδών. Το κοινωνικό και πολιτισμικό υπόβαθρο του συλλόγου δε θα
μπορούσε να συνοψιστεί καλύτερα.
Α
|
ΕΚ στα εύκολα, ΑΕΚάρα στα δύσκολα: Το κλασικό μοτίβο μετά από ήττες,
αποκλεισμούς, υποβιβασμούς και γενικά πάσης φύσεως αποτυχίες. Όρκος αιώνιας
πίστης και ταυτόχρονα το πρώτο μάθημα που οφείλει να παραδίδει ο ΑΕΚτζής γονιός
στα παιδιά του. Το γεγονός ότι την περίοδο 2009-2013, το μότο αυτό
χρησιμοποιήθηκε περισσότερο από κάθε άλλο στο κιτρινόμαυρο λεξικό, αποδεικνύει
με τον καλύτερο τρόπο την παρακμή την οποία βίωσε ο σύλλογος.
Β
|
ατραχολάγνοι: «Κοσμητικό» επίθετο που αποδόθηκε από την R στους
υποστηρικτές του Ντούσαν Μπάγιεβιτς, κατά τη διάρκεια της δεύτερης (2002-2004) και
τρίτης (2008-2010) θητείας του στην ΑΕΚ. Ως γνωστόν ο «πρίγκιπας του Νερέτβα», με
την προδοσία του το 1996, ακολούθησε διαδρομή αντίστροφη με αυτήν του παραμυθιού
και μετατράπηκε σε «βάτραχο». Από το 2013, λόγω της ανάληψης της προεδρίας της
ΑΕΚ από τον Δ. Μελισσανίδη, «κουμπάρο» του Μπάγιεβιτς, ο όρος έχει πέσει σε
αχρησία.
Δ
|
εν πάμε για πρωτάθλημα: Στο ξεκίνημα της σαιζόν 2004-05, η
πλειοψηφία των Ελλήνων φιλάθλων θεωρούσε πως η ΑΕΚ δεν μπορούσε να ελπίζει σε
κάτι περισσότερο από έξοδο στην Ευρώπη. Αγώνα με τον αγώνα όμως, αποδείχτηκε
πως η Ένωση θα ήταν μια εκ των διεκδικητών του πρωταθλήματος. Έχοντας πάρει
«γραμμή» από τη διοίκηση να κρατήσουν χαμηλό προφίλ, οι παίκτες της ομάδας
απέφευγαν να απαντήσουν θετικά στις συνεχόμενες ερωτήσεις των δημοσιογράφων αν
η ΑΕΚ «πάει για πρωτάθλημα»: «Κοιτάμε
κάθε παιχνίδι ξεχωριστά», «Είναι
νωρίς ακόμα», «Σημαντικό είναι να
χτίσουμε ομάδα»... Τρεις αγωνιστικές πριν το τέλος, το επίσημο περιοδικό
της ΠΑΕ αποφάσισε με άκρως σαρκαστική -έναντι των δημοσιογράφων- διάθεση (καθώς η ομάδα φλέρταρε με την κορυφή) να
κυκλοφορήσει με δώρο ένα μπλουζάκι στο οποίο αναγραφόταν η επίμαχη φράση. Η
αλαζονεία όμως πάντα πληρώνεται: η ΑΕΚ υπέστη μια απροσδόκητη εντός έδρας ήττα
από τον Ιωνικό και τελικά, όντως, δεν πήγε για πρωτάθλημα! Ακόμα χειρότερα,
μερίδα των ΜΜΕ και των «οργανωμένων» (που η αλήθεια είναι ότι «ψάχνονταν» για να
ανοίξουν μέτωπο με τη διοίκηση), εξέλαβαν τη φράση όχι ως ειρωνεία και αλαζονεία του φαβορί,
αλλά ως κυριολεξία και δήθεν δείγμα λούζερ νοοτροπίας! Τα έχουμε πει: ύβρις = τίσις...
Ε
|
άν δε δω μπουλντόζες να μπαίνουν...: Όταν καείς στο χυλό, φυσάς και
το γιαούρτι λέει μια παροιμία. Μετά το γήπεδο που θα έχτιζε ο Γρανίτσας και
έμεινε για πάντα μακέτα, τις ανεφάρμοστες προτάσεις του Δημήτρη Μελισσανίδη το
2005, την αποτυχία του Ντέμη Νικολαϊδη να βρει λύση και τις ψεύτικες ελπίδες
που χρόνια καλλιεργούσαν τα ΜΜΕ, πολλοί Ενωσίτες επιφυλάσσονται να πανηγυρίσουν
μόνο με την προοπτική της ανέγερσης
του νέου «ναού» και περιμένουν να ξεκινήσουν στην πράξη τα έργα, στον ιστορικό χώρο της Νέας Φιλαδέλφειας.
E
|
ίμαι φίλαθλος της ΑΕΚ, όχι οπαδός της ΑΕΚ: Πρόκειται για ένα από τα
πιο άστοχα και ηλίθια ψευτοκουλτουριάρικα κλισέ που χρησιμοποιούν σχολιαστές σε
αθλητικά sites και fora
ή ακροατές όταν τηλεφωνούν σε ραδιοφωνικούς σταθμούς. Ο σχολιαστής/ακροατής
θεωρεί ότι η λέξη οπαδός υποδηλώνει
τον αδιάλλακτο, χουλιγκάνο κάφρο, ενώ το φίλαθλος
είναι ένα πιο εξευγενισμένο συνώνυμο. Αν αυτοπροσδιοριστεί λοιπόν ως φίλαθλος της ΑΕΚ και όχι ως οπαδός της, πιστεύει πως θα προσδώσει
κύρος και αντικειμενικότητα στο λόγο του. Το μόνο που καταφέρνει βέβαια είναι
να βιάζει την ελληνική γλώσσα. Αν προχωρήσουμε σε ετυμολογία της λέξης,
θα δούμε ότι το φίλαθλος προκύπτει
από το φίλος + άθλος. Σημαίνει δηλαδή αυτός που αγαπάει τον αθλητισμό / το
άθλημα. Επομένως μπορεί κανείς να είναι φίλαθλος σκέτο ή φίλαθλος του
ποδοσφαίρου / του μπάσκετ / του βόλεϊ και ούτω καθεξής. Η ΑΕΚ δεν είναι άθλημα
για να είσαι φίλαθλός της. Είναι ομάδα, σωματείο, σύλλογος. Έναν σύλλογο τον
στηρίζεις, τον ακολουθείς. Ακριβώς αυτήν την έννοια έχει η λέξη οπαδός, που προέρχεται από το
αρχαιοελληνικό ρήμα οπάζω/έπομαι και σημαίνει ακολουθώ. Αν παρόλα αυτά, η λέξη
οπαδός συνεχίζει να είναι για κάποιους αρνητικά φορτισμένη, τότε μπορούν να
χρησιμοποιούν το φίλος: είμαι φίλος της ΑΕΚ (φίλος = αυτός που
αγαπά).
Ε
|
ίναι διαφορετικό να είσαι ΑΕΚ: Η ΑΕΚ δεν είναι απλά ένα σωματείο
που κάνει πρωταθλητισμό. Είναι φορέας πολιτισμού, κληρονόμος της αθλητικής
παιδείας των Ελλήνων της Ανατολής, πρέσβειρα των ιδανικών του καλού και δίκαιου αγώνα. Αυτές τις αξίες και τις αρχές συμμερίζονται
-ευτυχώς σε μεγάλο βαθμό- και οι οπαδοί της και με περηφάνια δηλώνουν πως διαφέρουν από τους οπαδούς των άλλων
ομάδων, που οτιδήποτε άλλο εκτός από μια νίκη τους αφήνει ασυγκίνητους. Βέβαια
έχει παρατηρηθεί και το φαινόμενο η έννοια της διαφορετικότητας να
παρερμηνεύεται και να καταλήγει στρεβλά να αποτελεί συνώνυμο του μαζοχισμού και
του αυτομαστιγώματος. Δεν είναι λίγες οι φορές που Ενωσίτες αποδέχονται ή ακόμα
χειρότερα εύχονται η ομάδα μας να αδικείται και να χάνει, απόδειξη ότι δεν
μοιάζει με τους «απαταιώνιους» ανταγωνιστές της που χρησιμοποιούν αθέμιτα μέσα
προς επίτευξη των σκοπών τους. Τη σχιζοειδή αυτή τάση συνηθέστερα εμφανίζουν οι
κιτρινόμαυροι ΑΡΔ που εργάζονται σε «αντικειμενικά» ΜΜΕ.
Η
|
ΑΕΚ είναι ιδέα και οι ιδέες δεν
πεθαίνουν: Η επιβεβαίωση πως η ΑΕΚ είναι κάτι παραπάνω από έναν
ποδοσφαιρικό σύλλογο και μάλιστα από τα πιο επίσημα χείλη: του Οικουμενικού
Πατριάρχη Βαρθολομαίου. Για κάποιο ανεξήγητο λόγο, στο συλλογικό υποσυνείδητο
των ΑΕΚτζήδων η φράση έχει περάσει ως «Η
ΑΕΚ είναι ιδέα και αι ιδέαι δεν αποθνήσκουν», αν και ο Πατριάρχης δεν
συμπεριέλαβε καμία «καθαρευουσιάνικη» λέξη στην ομιλία του.
Η
|
δική μας ΑΕΚ δε χάνει ποτέ: Μότο
που κάνει την εμφάνισή του μετά από ήττες της ομάδας και έχει φανατικούς
υποστηρικτές, όσο και εχθρούς στις τάξεις των οπαδών. Οι μεν πρώτοι πιστεύουν
πως έτσι εκδηλώνουν την αιώνια πίστη τους για το σύλλογο, ενώ ταυτόχρονα
καταπολεμούν το φαινόμενο της γκρίνιας και της μιζέριας. Οι δεύτεροι από την
πλευρά τους, θεωρούν πως με τέτοια γνωμικά ο σύλλογος και οι οπαδοί
διαποτίζονται με πνεύμα ηττοπάθειας, αφού η νίκη προβάλλεται ως δευτερεύων,
ασήμαντος στόχος και η ήττα ως κάτι το ανεκτό. Διαλέγετε και παίρνετε.
Θ
|
α χάνουν από την Δεκελείας: Η λεωφόρος Δεκελείας είναι ο κεντρικός
δρόμος που οδηγεί στο οικόπεδο της ΑΕΚ όπου παλιά δέσποζε το «Νίκος Γκούμας».
Με την έκφραση αυτή αποτυπώνεται η πίστη των Ενωσιτών για τη δυναμική που θα
προσδώσει στην ομάδα η ανέγερση του νέου γηπέδου. Δυναμική τέτοια, που οι
αντίπαλοι «θα χάνουν, πριν κατέβουν στον
αγωνιστικό χώρο». Συναντάται και σε παρελθοντική εκδοχή: «Κάτι ομαδούλες σαν το Λεβαδειακό και τον Αστέρα
που μας κάνουν πλάκα, παλιά έχαναν από την Δεκελείας!».
Μ
|
αύρος Γενάρης: Τέλη Δεκέμβρη 2001, η ΑΕΚ προηγούνταν στο πρωτάθλημα
με 5 βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο ΟΣΦΠ, οδεύοντας ολοταχώς για τον τίτλο της
πρωταθλήτριας χειμώνα. Τρεις αγώνες απέμεναν για το πέρας του α’ γύρου και οι
τρεις μέσα στο Γενάρη: εκτός με τον Ηρακλή, εντός με τον ΟΣΦΠ, εκτός με τον
ΠΑΟΚ. Δυστυχώς και στα τρία παιχνίδια ο φωτεινός πίνακας έγραψε στο τέλος ήττα
με 3-2 και η ομάδα, όπως ήταν φυσικό, κατακρημνίστηκε από την κορυφή. Έκτοτε
δημιουργήθηκε μια παράδοση-κατάρα που θέλει την Ένωση να υφίσταται καθοριστικές
απώλειες κάθε μήνα Ιανουάριο. Κάπως έτσι λοιπόν εντάχθηκε στην κιτρινόμαυρη
οπαδική κουλτούρα ο φόβος για επερχόμενο «Μαύρο
Γενάρη».
Μ
|
πουρμποκρασσάδες: Χαρακτηρισμός που αποδόθηκε συλλήβδην στη φουρνιά
Ελλήνων ποδοσφαιριστών που αποκτήθηκε την πρώτη σαιζόν της εποχής Νικολαϊδη
(Κόντης, Τζιωρτζιόπουλος, Κρασσάς, Μπούρμπος, Κυριακίδης, Καπάνταης).
Χρησιμοποιείται έκτοτε με υποτιμητικό σκοπό για να περιγράψει παίκτες
περιορισμένων δυνατοτήτων (χαρακτηριστική έκφραση: με Μπουρμποκρασσάδες δεν πάμε πουθενά). Η επιλογή των δύο
συγκεκριμένων ονομάτων για τη δημιουργία του όρου οφείλεται, είτε στην
παρουσίασή τους από το ΑΕΚ Empire ως αχώριστου διδύμου εκτός γηπέδων, είτε στο γεγονός ότι αποτελούσαν πρακτικά τον
πιο εύηχο συνδυασμό.
Ν
|
έος Ντέμης: Ο Ντέμης Νικολαϊδης υπήρξε τόσο πολύτιμο κομμάτι στο
αγωνιστικό οικοδόμημα της ΑΕΚ, ώστε από την ημέρα της απόσυρσής του από την
ενεργό δράση, αναζητούμε εναγωνίως τον διάδοχό του. Παρασυρόμενοι από
εμφανισιακές ομοιότητες (βραχύ σώμα, κοντοκουρεμένο μαλλί, αριθμός 11 στη
φανέλα) έχουμε βιαστεί να βαφτίσουμε «νέο
Ντέμη» ακόμα και το Δημήτρη Σιαλμά! Άλλος επίδοξος διάδοχος του ορίτζιναλ
«πιστολέρο» υπήρξε ο Μιχάλης Παυλής, αλλά το πρόβλημα της υγείας του αποτέλεσε
τροχοπέδη στην εξέλιξή του ως παίκτη και μας άφησε με ένα αιώνιο ερωτηματικό
για τις πραγματικές δυνατότητές του.
Ν
|
τεμοτεχνείο: Προβοκατόρικος όρος που εφευρέθηκε από δημοσιογράφους
του γνωστού γαυροσταθμού της Καλλιθέας για να περιγράψει μια υποτιθέμενη πανίσχυρη
κιτρινόμαυρη δημοσιογραφική κλίκα που δήθεν είχε αναλάβει να ωραιοποιήσει το προφίλ του
Ντέμη Νικολαϊδη κατά τη διάρκεια της προεδρίας του (2004-2008). Αναρωτιέται
κανείς δύο πράγματα: α) για ποιο λόγο να χρειάζεται να φτιασιδωθεί ένα προφίλ
έτσι κι αλλιώς ατσαλάκωτο ως τότε και β) από ποιους αποτελούνταν η περιβόητη
αυτή «στοά», αφού με εξαίρεση την εφημερίδα Ένωση του Κώστα Κετσετζόγλου(!),
που κυκλοφόρησε μόλις τη σαιζόν 2007-08 (την τελευταία δηλαδή ολοκληρωμένη σαιζόν του Ντέμη στην προεδρία) συν την αρθογραφία των Σαμπράκου-Κοσμά
στην Εξέδρα, σύσσωμος ο κιτρινόμαυρος τύπος (από ψώρες και σκόρους έως
«ΑΕΚτζήδες» ρεπόρτερ στην ΕΡΑσπορ), στάθηκε από ιδιοτέλεια εχθρικός προς τον
πρώην πρόεδρο. Ο όρος αποτέλεσε βούτυρο στο ψωμί των απανταχού εκφραστών
διχαστικών τάσεων μέσα στο σύλλογο και μετά το 2008 χρησιμοποιείται εκτενέστατα
από την αντιφρονούσα μειοψηφία της περιόδου 2004-2008, στρεφόμενος όχι εναντίον δημοσιογράφων, αλλά εναντίον όλων των
υπόλοιπων οπαδών που αποτιμούν με θετικό πρόσημο την 4ετή προεδρική θητεία του
Νικολαϊδη.
Ό
|
ποιος μιλάει για Δ’/Γ’ Εθνική...: ...η μάνα του κάνει έρωτα με έναν
ΑΕΚτζή. Σύνθημα που χρησιμοποιήθηκε από το 2004 μέχρι τον Μάρτιο του 2013 και
στρεφόταν έναντι όλων εκείνων που επιχειρούσαν να ρίξουν την ΑΕΚ με
εξωαγωνιστικά μέσα στην ερασιτεχνική κατηγορία. Τον Απρίλιο του 2013, τα
πράγματα φαίνεται πως άλλαξαν άρδην και αυτές που κινδύνεψαν περισσότερο από
τους βαρβάτους ΑΕΚτζήδες εραστές, ήταν οι μάνες όσων ήλπιζαν σε παραμονή στη
Σούπερ Λίγκα. Με λένε Ρίζο και όπως θέλω τα γυρίζω...
Ό
|
ποιος πολεμάει την Ορίτζιναλ, πολεμάει την ΑΕΚ: Μαζί με το
απίστευτο «ΑΕΚ σ’ αγαπώ, Ορίτζιναλ σε
λατρεύω»(!!!), το μότο αυτό αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο το στρεβλό
δρόμο που είχε πάρει η οRγάνωση
τα τελευταία χρόνια και εξηγεί το αρρωστημένο κλίμα που επικρατούσε κατά
διαστήματα στις κερκίδες. Όποιος είχε αντίθετη άποψη με τους γραμμιτζήδες της R κηρυσσόταν «εχθρός» και
μάλιστα όχι μόνο της R,
αλλά και της ΑΕΚ, λες και ο σύλλογος ήταν υποδεέστερος και υποτελής στην
οπαδική οργάνωση! Ας ελπίσουμε πλέον να ισχύει το αντίστροφο, δηλαδή «Όποιος πολεμάει την ΑΕΚ, πολεμάει και την
Ορίτζιναλ», με το συνδεσμιακό μας κίνημα να επιστρέφει έτσι στο ρόλο που
οφείλει να έχει: του θεματοφύλακα των συμφερόντων της ομάδας.
Π
|
αετζήδες: Συνήθης αφορισμός στελεχών της R για εκείνους
που ασκούν κριτική στην οργάνωση. Οι «γνήσιοι» πηγαίνουν παντού, σε βόλεϊ,
χάντμπολ, φούτσαλ, επομένως είναι περισσότερο ΑΕΚτζήδες (βλέπε και το λήμμα ΑΕΚόμετρο) από τους κατηγόρους τους που
ασχολούνται αποκλειστικά με το ποδόσφαιρο. Ως εκ τούτου είναι και υπεράνω
κριτικής. Συνώνυμα: καναπεδάτοι, φιεστάκηδες, πανηγυρτζήδες.
Π
|
όσο ΑΕΚ είμαι πια...: Είναι γνωστή η πεποίθηση πολλών συνοπαδών μας
πως η ομάδα μας ταλαιπωρείται διαχρονικά από κακοδαιμονία, φαινόμενο που με
κάποιο μεταφυσικό τρόπο εκτείνεται και στις προσωπικές ζωές των Ενωσιτών, σαν
άλλος νόμος του Μέρφι. Αν δηλαδή κάτι μπορεί να πάει στραβά, θα στραβώσει
οπωσδήποτε! Παράδειγμα: «Δε φτάνει που
κάηκε το τροφοδοτικό, είναι κλειστά τα μαγαζιά και θα μείνω χωρίς υπολογιστή μέχρι τη
Δευτέρα. Ε πόσο ΑΕΚ είμαι πια!». Η φράση έχει φανατικούς πολέμιους που την
θεωρούν άκρως υποτιμητική για το σύλλογο. Πρέπει να σημειωθεί πάντως πως όσοι
τη χρησιμοποιούν, το κάνουν με καθαρά αυτοσαρκαστική-χιουμοριστική διάθεση.
Το σλόγκαν "ΑΕΚ, ουίσκι και Iron Maiden δίσκοι" (σε παραλλαγή: heavy metal δίσκοι) το έχω ακούσει και από τους φίλους της Λάρισας στο 80ies. (Αλλάζει μόνο το ΑΕΚ με το ΑΕΛ.) Ξέρεις ποιος το πρωτοχρησιμοποίησε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατά τα άλλα, το ΑΕΚτζίδικο λεξικό "τα σπάει"...
Πάντα πρωτότυπος ο Γιώργης με ''ψαγμένη'' δουλειά
ΑπάντησηΔιαγραφή@ BALADEUR
Κατά κάποιο χωρίς να θέλω είχα απενεργοποιήσει τα σχόλια, ένδειξις ότι η πρεσβυωπία έχει ανέβει επικίνδυνα.. θα πάρω μέτρα...
Να είστε καλά παιδιά.
* τρόπο
Διαγραφήκαι βουρ για οφθαλμίατρο
Να 'στε καλά παίδες!
ΑπάντησηΔιαγραφή@BALADEUR, δεν ξέρω ποιος το χρησιμοποίησε πρώτος. Γενικά πάντως οι φίλοι της ΑΕΛ έχουν έφεση σε τέτοιου είδους συνθήματα. Τσέκαρε εδώ: http://arenalarissa.gr/archives/13490
Σε βλέπω πολλές φορές να μιλάς κατά της R αλλά μόνο η R είναι εκεί όταν η ΑΕΚ είναι 4η. Εσείς οι υπόλοιποι κάντε ακόμα τεμεναδες στον Ντέμη που καραχρεωσε την ΑΕΚ με μεταγραφές τύπου ρικκα και στον βάτραχο που μας πούλησε
ΑπάντησηΔιαγραφήΣχόλιο για ανθολόγιο. Μέσα σε 42 λέξεις χώρεσε και ΑΕΚόμετρο (η R που υποτίθεται ότι είναι η μόνη στα δύσκολα κλπ. κλπ. ...) και λογικές πλάνες, ad hominem επίθεση και αυθαίρετη γενίκευση (ποιοι ακριβώς είμαστε αυτοί οι "εσείς οι υπόλοιποι" που κάνουν τεμενάδες σε Νικολαΐδη και Μπάγεβιτς και πώς συμπεραίνεις ότι εγώ προσωπικά ανήκω σε αυτούς τους "εσείς οι υπόλοιποι"; Ακόμα και αν υπάρχουν αυτοί οι "εσείς οι υπόλοιποι" με τους τεμενάδες και αν υποθέσουμε ότι ανήκω σε αυτούς τους "εσείς οι υπόλοιποι", πώς αυτό αποδυναμώνει την κριτική κατά της R;).
ΔιαγραφήΕν πάση περιπτώσει, σίγουρα με διαβάζεις πολλές φορές να γράφω κατά της R και πολύ φοβάμαι ότι είμαι υπέρ το δέον επιεικής. Για παράδειγμα, βλέπω στη συγκεκριμένη ανάρτηση, εν έτει 2013, φοιτητής ακόμα τότε, το μυαλό πιο ανώριμο, να γράφω ευχολόγια για "επιστροφή του συνδεσμιακού μας κινήματος στο ρόλο θεματοφύλακα των συμφερόντων της ομάδας". Θα μπορούσε να είναι και ατάκα για καλλιστεία μαζί με την παγκόσμια ειρήνη. 11 χρόνια μετά εύχομαι μόνο αυτοδιάλυση της R. Χωρίς να παραγνωρίζω το σημαντικότατο -κορυφαίο, βασικά, κατά τη γνώμη μου- επίτευγμά της να εμποδίσει την παρείσφρηση ναζιστών-φασιστών στην κιτρινόμαυρη κερκίδα, το οποίο βέβαια δεν ξέρω αν εξακολουθεί να ισχύει στις μέρες μας, την θεωρώ, πέρα από ηθικά χρεοκοπημένη, και παρωχημένη, ξεπερασμένη από τις συνθήκες. Στην εποχή της απαγόρευσης των εκδρομών, στην εποχή του ίντερνετ που εξασφαλίζει εκείνο την επικοινωνία, την αλληλεπίδραση ΑΕΚτζήδων, η R και η κάθε R, δεν έχει πια λόγο ύπαρξης. Αντ' αυτής επιβάλλεται αυτοοργάνωση από τα κάτω των οπαδών, επανάκτηση του Σωματείου από τους εκάστοτε τοποτηρητές της ΠΑΕ, ίδρυση επίσημων κλαμπ μελών του Σωματείου ανά την επικράτεια, δημιουργία επίσημου οπαδικού forum υπό την αιγίδα του Σωματείου, καλλιέργεια κουλτούρας συμμετοχής στα κοινά και σε κάθε αγωνιστική δραστηριότητα του συλλόγου. Επειδή προς το παρόν η συνεισφορά μου στην υλοποίηση μιας τέτοιας προοπτικής είναι μηδενική, με μόνο ελαφρυντικό μου ότι τέτοιες κινήσεις για να έχουν τύχη πρέπει να ξεκινούν από την Αθήνα, όχι από 800 χλμ. μακριά, δέχομαι προκαταβολικά την όποια κριτική.